Szukałam wpisów poświęconych Blog Conference Poznań 2018 i ku mojemu zdziwieniu znalazłam ich naprawdę mało! Pewnie teraz, kiedy ten wpis będzie opublikowany, Google wyświetli ich o niebo więcej. Ale co mi szkodzi dorzucić swoje pięć groszy? No właśnie.
Pozwolisz, że odpuszczę sobie informacje o organizacji wydarzenia, a od razu przejdę do prelekcji? To zdecydowanie było dla mnie najciekawsze. Jakby co – pisze do Ciebie absolutny introwertyk, dla którego networking zdecydowanie nie jest łatwy.
Pani Swojego Czasu – “Blogowanie pod prąd. Jak z 30 000 UU wyciągnąć 200 000 zł w 2 tygodnie (2)”
Ola Budzyńska opowiadała o kursach online i pieniądzach. To drugie zdecydowanie mnie urzekło. Dlaczego? Bo lubię rozmawiać na ten temat otwarcie i dowiadywać się, jak innym udaje się zarabiać więcej na swojej pasji. Prelekcja Oli była konkretna, rzeczowa, ale także motywująca do działania. Pokrótce zostały przedstawione etapy pracy nad kursem online, jak i sposoby weryfikacji pomysłu. Co więcej – Ola pokusiła się na znalezienie naprawdę oryginalnych przykładów kursów online, które ludzie chętnie kupują – w tym, francuski styl życia, czy jak zrozumieć konia. Takie konkrety zdecydowanie do mnie przemawiają!
Paweł Tkaczyk – “Budowanie marki osobistej dla blogerów. Czyli jak się wyróżnić i jak sprzedać to, co fajnego masz do powiedzenia?”
To jedna z dwóch płatnych prelekcji, na których byłam na Blog Conference Poznań 2018. Paweł Tkaczyk opowiadał oczywiście o budowaniu marki osobistej. Przedstawił wiele ciekawych przykładów, zainspirował i nie da się ukryć – niektórych pewnie nieco zdołował. Dlaczego? Bo otwarcie stwierdził, że wielu obecnych top blogerów, po prostu pojawiło się w dobrym miejscu i odpowiednim czasie – dlatego ich porady, nie zawsze sprawdzą się teraz w przypadku początkujących twórców. Nie jest to nic odkrywczego, jednak zdaje się, że wiele osób chciałoby usłyszeć prostą receptę na zostanie rozpoznawalnym blogerem, a tutaj nie wszystko jest zależne od naszych starań. Żeby nie było tak depresyjnie – później pokazał tyle świetnych sposobów na budowanie swojego wizerunku, że należało tylko to zapisać i wcielać w życie. A właśnie – nie można też pominąć cudownego czarnego poczucia humoru Pawła – chciałoby się rzec: me gusta.
Artur Jabłoński – Jak zwiększać zasięgi i zaangażowanie na Facebooku – metody płatne i bezpłatne
To druga z płatnych prelekcji, na które udałam się na Blog Conference Poznań. Artur pokazał wiele świetnych narzędzi do tworzenia grafik do social media, zmotywował do tworzenia różnorodnych postów na Facebooku, a także opowiedział, co faktycznie wpływa na zasięgi, a co jest zwyczajną bzdurą. Nie mogło także zabraknąć patentów na tanie i przynoszące świetne rezultaty reklamy na FB. Pozostaje je tylko wypróbować, by w pełni wprowadzić w życie wiedzę z tego warsztatu.
Maciej Budzich – “Zrób marce kryzys i wybij się na tym albo wybij się na tym, że kryzys zagasisz, czyli influencer skandalista vs bloger negocjator i inne ścieżki rozwoju”
Prelekcja Macieja była wymieniana wśród jednych z najlepszych na Blog Conference Poznań 2018. Zdecydowanie się z tym zgadzam! Świetnie przeprowadzona i bazująca na konkretnych – nie tylko tych, które większość zna, ale i mniej popularnych smaczkach, jak nagranie SexMasterki, czy drama z Olfaktorią i Luis Vuitton. Jak zrobić to dobrze, tak by każda strona miała z tego korzyść? Jak w ogóle tego nie robić? Z pewnością ta konferencja była przydatna nie tylko dla blogerów, ale także i marek, które nie zawsze potrafią wyjść z twarzą z takiego kryzysu.
Sylwia Dąbrowska – “MOC live video i jak lepiej prezentować się przed kamerą?”
Prowadzenie live’ów to po prostu przyszłość. Tylko, jak to zrobić, by wyglądało profesjonalnie? Jak pracować nad głosem? Jaki sprzęt będzie konieczny, a co wystarczy na początek? O tym mówiła Sylwia Dąbrowska na swojej prelekcji. Ciekawe informacje, duża dawka motywacji, a także gotowe patenty na lepszy live.
Na koniec zostawiam dwie super babki, które znam osobiście – również ze wspólnej współpracy.
Patrycja Górecka – “Jak wycenić współpracę i przygotować atrakcyjną ofertę?”
Pieniądze, konkret i świetne porady. Myślę, że wystarczą te 3 słowa, by streścić prelekcję Patrycji. Aktualnie Patrycja zajmuje się przeprowadzaniem szkoleń o influencer marketingu, dlatego jest świetną skarbnicą informacji na temat współprac z markami. Dlaczego? Bo zna problemy i oczekiwania dwóch stron – marek i blogerów. Z tego co widziałam na tej konferencji wiele osób notowało i robiło sporo zdjęć slajdów. Nic dziwnego – to wiedza, która z pewnością była pomocna dla wszystkich tych blogerów, którzy chcą spieniężyć swoją działalność w sieci, a jednocześnie nie strzelić sobie w kolano.
Ola Gościniak – “WordPressowy elementarz blogera: najlepsze wtyczki i zarabianie przez polecanie”
Pigułka wiedzy o wtyczkach, którą można od razu wdrożyć do swoich działań. Ola przedstawiła przydatne wtyczki podzielone na trzy kategorie: treść, SEO i nowe funkcje. Dużo niezbędników, jak i pluginów, które zwyczajnie sprawiają, że działanie w WordPressie staje się jeszcze przyjemniejsze.
Add Comment