times square-descriptive essay secrets to getting into business school resume and letters of recommendation thesis statement powerpoint for high school short essay on oliver twist show thoughts in an essay template pharmacy technician resume
Blog Conference Poznań 2018 – wrażenia

Szukałam wpisów poświęconych Blog Conference Poznań 2018 i ku mojemu zdziwieniu znalazłam ich naprawdę mało! Pewnie teraz, kiedy ten wpis będzie opublikowany, Google wyświetli ich o niebo więcej. Ale co mi szkodzi dorzucić swoje pięć groszy? No właśnie.

Pozwolisz, że odpuszczę sobie informacje o organizacji wydarzenia, a od razu przejdę do prelekcji? To zdecydowanie było dla mnie najciekawsze. Jakby co – pisze do Ciebie absolutny introwertyk, dla którego networking zdecydowanie nie jest łatwy.

Pani Swojego Czasu – “Blogowanie pod prąd. Jak z 30 000 UU wyciągnąć 200 000 zł w 2 tygodnie (2)”

Ola Budzyńska opowiadała o kursach online i pieniądzach. To drugie zdecydowanie mnie urzekło. Dlaczego? Bo lubię rozmawiać na ten temat otwarcie i dowiadywać się, jak innym udaje się zarabiać więcej na swojej pasji. Prelekcja Oli była konkretna, rzeczowa, ale także motywująca do działania. Pokrótce zostały przedstawione etapy pracy nad kursem online, jak i sposoby weryfikacji pomysłu. Co więcej – Ola pokusiła się na znalezienie naprawdę oryginalnych przykładów kursów online, które ludzie chętnie kupują – w tym, francuski styl życia, czy jak zrozumieć konia.  Takie konkrety zdecydowanie do mnie przemawiają!

Paweł Tkaczyk – “Budowanie marki osobistej dla blogerów. Czyli jak się wyróżnić i jak sprzedać to, co fajnego masz do powiedzenia?”

To jedna z dwóch płatnych prelekcji, na których byłam na Blog Conference Poznań 2018. Paweł Tkaczyk opowiadał oczywiście o budowaniu marki osobistej. Przedstawił wiele ciekawych przykładów, zainspirował i nie da się ukryć – niektórych pewnie nieco zdołował. Dlaczego? Bo otwarcie stwierdził, że wielu obecnych top blogerów, po prostu pojawiło się w dobrym miejscu i odpowiednim czasie – dlatego ich porady, nie zawsze sprawdzą się teraz w przypadku początkujących twórców. Nie jest to nic odkrywczego, jednak zdaje się, że wiele osób chciałoby usłyszeć prostą receptę na zostanie rozpoznawalnym blogerem, a tutaj nie wszystko jest zależne od naszych starań. Żeby nie było tak depresyjnie – później pokazał tyle świetnych sposobów na budowanie swojego wizerunku, że należało tylko to zapisać i wcielać w życie. A właśnie – nie można też pominąć cudownego czarnego poczucia humoru Pawła – chciałoby się rzec: me gusta.

Artur Jabłoński – Jak zwiększać zasięgi i zaangażowanie na Facebooku – metody płatne i bezpłatne

To druga z płatnych prelekcji, na które udałam się na Blog Conference Poznań. Artur pokazał wiele świetnych narzędzi do tworzenia grafik do social media, zmotywował do tworzenia różnorodnych postów na Facebooku, a także opowiedział, co faktycznie wpływa na zasięgi, a co jest zwyczajną bzdurą. Nie mogło także zabraknąć patentów na tanie i przynoszące świetne rezultaty reklamy na FB. Pozostaje je tylko wypróbować, by w pełni wprowadzić w życie wiedzę z tego warsztatu.

Maciej Budzich – “Zrób marce kryzys i wybij się na tym albo wybij się na tym, że kryzys zagasisz, czyli influencer skandalista vs bloger negocjator i inne ścieżki rozwoju”

Prelekcja Macieja była wymieniana wśród jednych z najlepszych na Blog Conference Poznań 2018. Zdecydowanie się z tym zgadzam! Świetnie przeprowadzona i bazująca na konkretnych – nie tylko tych, które większość zna, ale i mniej popularnych smaczkach, jak nagranie SexMasterki, czy drama z Olfaktorią i Luis Vuitton. Jak zrobić to dobrze, tak by każda strona miała z tego korzyść? Jak w ogóle tego nie robić? Z pewnością ta konferencja była przydatna nie tylko dla blogerów, ale także i marek, które nie zawsze potrafią wyjść z twarzą z takiego kryzysu.

Sylwia Dąbrowska – “MOC live video i jak lepiej prezentować się przed kamerą?”

Prowadzenie live’ów to po prostu przyszłość. Tylko, jak to zrobić, by wyglądało profesjonalnie? Jak pracować nad głosem? Jaki sprzęt będzie konieczny, a co wystarczy na początek? O tym mówiła Sylwia Dąbrowska na swojej prelekcji. Ciekawe informacje, duża dawka motywacji, a także gotowe patenty na lepszy live.

Na koniec zostawiam dwie super babki, które znam osobiście – również ze wspólnej współpracy.

Patrycja Górecka – “Jak wycenić współpracę i przygotować atrakcyjną ofertę?”

Pieniądze, konkret i świetne porady. Myślę, że wystarczą te 3 słowa, by streścić prelekcję Patrycji. Aktualnie Patrycja zajmuje się przeprowadzaniem szkoleń o influencer marketingu, dlatego jest świetną skarbnicą informacji na temat współprac z markami. Dlaczego? Bo zna problemy i oczekiwania dwóch stron – marek i blogerów. Z tego co widziałam na tej konferencji wiele osób notowało i robiło sporo zdjęć slajdów. Nic dziwnego – to wiedza, która z pewnością była pomocna dla wszystkich tych blogerów, którzy chcą spieniężyć swoją działalność w sieci, a jednocześnie nie strzelić sobie w kolano.

Ola Gościniak – “WordPressowy elementarz blogera: najlepsze wtyczki i zarabianie przez polecanie”

Pigułka wiedzy o wtyczkach, którą można od razu wdrożyć do swoich działań. Ola przedstawiła przydatne wtyczki podzielone na trzy kategorie: treść, SEO i nowe funkcje. Dużo niezbędników, jak i pluginów, które zwyczajnie sprawiają, że działanie w WordPressie staje się jeszcze przyjemniejsze.

Byliście na Blog Conference Poznań 2018? Jakie prelekcje szczególnie przypadły Wam do gustu?