Landing page – jak stworzyć świetną stronę lądowania dla swojego produktu?

Masz swój produkt i właśnie tworzysz stronę lądowania? Świetnie! Sprawdź, co warto na niej zamieścić, by faktycznie spełniła swoją funkcję i zachęciła do zakupu.

Landing page – treść

Treść jest kluczowa dla sprzedaży Twojego produktu. Musi zachęcać do zostania na dłużej i zapoznania się z całością opisu. By osiągnąć taki efekt należy wykazać się znajomością swojej grupy docelowej – dzięki temu nie tylko przemówisz w ich języku, ale także zrozumiesz potrzeby. Bez tego nawet najlepsze treści zupełnie nie zdadzą egzaminu. Czytelnik nie pomyśli wtedy: „To o mnie!”, a raczej poczuje, że dany produkt nie jest dla niego i opuści Twoją stronę lądowania.

Do kogo piszesz?

Nim przejdziesz do pisania weź kartkę i długopis. Zaparz sobie kawę i poświęć chwilę na zastanowienie się – kto Cię czyta, kto korzysta z Twoich usług i kto mógłby kupić ten produkt. Jakie ta osoba ma problemy, które Twój produkt mógłby rozwiązać? Co on zmieni w jej życiu? Jakich efektów, by oczekiwała? To wszystko pomoże Ci lepiej przeanalizować swoją grupę docelową i trafić w jej potrzeby.

Jeśli już masz społeczność, to sprawdzaj o czym pisze, z jakimi pytaniami się do Ciebie kieruje, z czym ma problem? To niezbędna wiedza, by nie tylko stworzyć lepsze treści na landing page, ale także produkty! Pamiętaj, że najlepszy produkt się nie sprzeda, jeśli nie będzie na niego zapotrzebowania. Oczywiste prawda? Niekoniecznie, skoro wiele osób nie bada rynku i potrzeb swoich odbiorców.

Jak wybadać grupę docelową:

    • Uważnie czytaj, co piszą Twoi odbiorcy – pomoże Ci w tym stworzenie grupy na Facebooku.
    • Twórz ankiety i pytaj, jakie tematy ich najbardziej interesują.
    • Sprawdzaj statystyki na Facebooku i blogu (zainstaluj Google Analytics) – znajdziesz tam wiele informacji o swoich odbiorcach. Obszerniejszy tekst na ten temat napisałam dla portalu WhitePress.
    • Bądź tam, gdzie Twoi odbiorcy! Twoją grupą docelową są kobiety interesujące się marketingiem? Bądź w grupach na FB o tej tematyce i regularnie je przeglądaj. Warto się także udzielać w tematach, którymi się zajmujesz.

landing page

Jak to napiszesz?

Najważniejsze elementy

    • Skoro już znasz grupę docelową, zastanów się, jakie informacje będą dla nich najważniejsze. Zazwyczaj na stronach typu landing page nie może zabraknąć takich elementów jak:
    • Na początek informacja o produkcie. Jeśli tworzysz kurs online, to niech pierwsze zdania będą o jego tematyce. Poinformuj odbiorcę, o tym co znajdzie w kursie, a także jakie problemy dzięki niemu rozwiąże.
    • Napisz o korzyściach, które wynikają z kupienia produktu. Na przykład: co zmieni się w kupującym po przerobieniu kursu? W jakich obszarach swojego życia zobaczy największe zmiany? Korzyści możemy podzielić na 3 rodzaje: cechy produktu, korzyści emocjonalne i funkcjonalne – dobrze, gdyby przynajmniej dwie z nich znalazły się w Twoim opisie na landing page.
    • Opowiedz coś więcej o sobie – kim jesteś, jaka jest Twoja misja, dlaczego to właśnie od Ciebie ma kupić daną rzecz?
    • Pokaż swoje referencje – to one w wielu przypadkach decydują o ostatecznym zakupie. Jeśli to Twój pierwszy produkt, to poproś osoby, z którymi współpracowałeś o opinie na swój temat. To także wystarczy. Możesz również dać kilku osobom dostęp do kursu w zamian za opinię.
    • Jeśli sprzedajesz kurs online, to koniecznie napisz, co się w nim znajduje. Zamieść próbkę kursu na stronie, by osoba zainteresowana mogła sprawdzić, czy taka forma kursu do niej przemawia.
    • Opowiedz swoją historię – jeśli ten produkt miał duży wpływ na Twoje życie, stworzyłeś go z konkretnego powodu, to napisz o tym!
    • Ciekawym sposobem jest także napisanie dla kogo NIE JEST ten produkt przeznaczony – pozwoli Ci to uniknąć niezadowolonych klientów, a także skorzystasz na tym wizerunkowo – nikt nie pomyśli, że chcesz to sprzedać za wszelką cenę.

Liczby

Zastanów się, jaką cechę swojego produktu mógłbyś przedstawić w liczbach. Poniżej kilka przykładów:

  • Pozwoli Ci zaoszczędzić tyle…(czasu/pieniędzy)
  • Dzięki niemu możesz liczyć na oszczędności od…
  • Taka usługa kosztuje …., a dzięki temu kursowi oszczędzisz/zapłacisz …
  • Bonusy w kursie są warte …, ale kupując kurs w pierwszej edycji zapłacisz tylko …

Call to action

Czyli zachęcenie do działania, które zazwyczaj zamieszczamy na buttonie kierującym do strony zakupu. Zamiast pisać „Kup teraz”, „Zamawiam kurs/produkt”, spróbuj połączyć call to action z konkretną korzyścią:

  • Stwórz skuteczną stronę lądowania!
  • Chcę więcej zarabiać!
  • Chcę kupić kurs taniej!

Uważaj na:

    • Klątwę wiedzy – to, co dla Ciebie jest oczywiste wcale nie musi być takie dla innych! Unikaj bardzo branżowych określeń i pamiętaj, że prostota jest kluczem do zrozumienia.
    • Brak konkretów – zanudzisz odbiorcę albo zniechęcisz, jeśli po przeczytaniu całego Twojego wywodu nie znajdzie konkretów i pożytecznych informacji produkcie.

Czym kierowałeś się tworząc swoją stronę lądowania? Masz jakieś problemy z treścią na stronę lądowania? Jeśli tak, to daj znać w komentarzu – chętnie pomogę!